Rzecznik Praw Pacjenta opracował zestaw wytycznych mających na celu poprawę zarządzania skargami pacjentów w podmiotach leczniczych. Skargi pacjentów są istotnym źródłem informacji, które umożliwiają poprawę jakości świadczeń, budowanie zaufania oraz wzmacnianie przestrzegania praw pacjenta. Opracowanie zawiera szczegółowe zasady i rekomendacje, które pomagają w prawidłowym przyjmowaniu, analizie i rozpatrywaniu skarg.
Blog
Pracodawca ponosi odpowiedzialność za stan bezpieczeństwa i higieny pracy w zakładzie pracy. W zadanie to wpisuje się troska o zdrowie pracowników, w tym dbałość o profilaktyczną opiekę zdrowia. Z tego względu pracodawca nie może dopuścić do pracy pracownika bez aktualnego orzeczenia lekarskiego stwierdzającego brak przeciwwskazań do pracy na określonym stanowisku. W aktualnym stanie pandemii koronawirusa, sposób wykonywania badań profilaktycznych budzi uzasadnione wątpliwości. Z tego względu specustawa zawiera rozwiązania szczególne, dedykowane obecnej sytuacji kryzysowej.